나무 숲

2019개정 수능특강 라이트 영어독해 22강 본문

외국어/고등영어자료

2019개정 수능특강 라이트 영어독해 22강

wood.forest 2020. 5. 27. 11:10

22강
1
Among the most fascinating natural temperature-regulating behaviors are those of social insects such as bees and ants. These insects are able to maintain a nearly constant temperature in their hives or mounds throughout the year. The constancy of these microclimates depends not just on the location and insulation of the habitat, but on the activity of the insects in the colony. When the surrounding temperature increases, the activity in the hive decreases, which decreases the amount of heat generated by insect metabolism. In fact, many animals decrease their activity in the heat and increase it in the cold, and people who are allowed to choose levels of physical activity in hot or cold environments adjust their workload precisely to body temperature. This behavior serves to avoid both hypothermia and hyperthermia.

1
Once mammals reach adulthood, they have a very limited capacity for making new nerve cells—as they age, they lose nerve cells without replacing them. Birds, on the other hand, can generate new nerve cells in adulthood and this means they can increase the number of nerve cells in the brain when they are needed and decrease them when they are not needed. In Northern Hemisphere species that sing only in spring, the breeding season, the song nuclei are larger and have more nerve cells than during winter when they do not sing. They shrink in size when not needed and perhaps another area expands to take the place of the song nuclei. This time-sharing of brain capacity means a bird can keep the overall size and weight of its brain to a minimum.

2
Stress responses in adult animals are profoundly affected by prenatal stress and variations in maternal care. The effects of variations in maternal care are transmitted across generations with offspring who experience high maternal care exhibiting lower stress responses and providing high maternal care themselves. Such effects would be adaptive when offspring experience an environment similar to their parents. Mothers providing low maternal care tend to have high-stress responsiveness, as do their offspring when they become adults. However, offspring cross-fostered to other mothers show patterns of stress responsivity more similar to that of their foster mothers. Such results suggest that stress responsivity and maternal care are influenced by early experiences as well as genetic factors. Such regulation is seen in other mammals and even plants.

3
Granville T. Woods was born in Columbus, Ohio, on April 23, 1856, to free black parents. He only attended school for a few years before dropping out and spending his time working. As a teenager, Woods held a variety of jobs, including a laborer in a steel mill, a railroad worker, and an apprentice in a machine shop. Woods’s passion, however, was electrical engineering. Woods read and studied the subject relentlessly. Like many other black inventors, however, he had difficulty finding work that matched his skills. In the 1880s, after years of frustration, Woods decided to take his life in a new direction. Since he could not find an employer who would give him the work he wanted to do, he went into business for himself instead. Opening a workshop in Cincinnati, he immediately started inventing.

4
Some scholars recommend we focus on questions that are easy to answer. This criterion is not without logic: study of the fundamentally unknowable is futile and should be avoided. However, the larger danger lies in pointlessly “looking under the light” when the object sought lies in darkness but could with effort be found. Large parts of social science have already diverted their focus from the important to the easily observed, thereby drifting into trivia. Einstein’s general theory of relativity proved hard to test. So should he have restrained himself from devising it? The structure of a scientific program is distorted when researchers shy from the logical next question because its answer will be hard to find. A better solution is to give bonus credit to scholars who take on the harder task of studying the less observable.

 

728x90
반응형
Comments