나무 숲

리딩튜터 수능플러스 3강 TEXT 본문

외국어/고등영어자료

리딩튜터 수능플러스 3강 TEXT

wood.forest 2019. 11. 3. 12:05

리딩튜터 수능플러스 3강.docx
0.02MB

 

1 

It is hard to believe that some great composers, possibly including Mozart, wrote music by throwing dice. But it's true! We call this aleatoric music. Aleatoric music [refers/prefersto a style of musical composition popularized in the early 1950s, that uses some form of random chance. It has a fixed structure but leaves the details to be decided by chance. For example, musical measures can each be assigned a different number. The sequence of each measure is then determined by throwing dice. An example of aleatoric music is the work of John Cage. Cage composed experimental music in the 1950s using the I Ching. This method helped him [add /remove] random details to his music. Cage also used coin tossing and other methods to compose his songs. The aleatoric method has also been used in other forms of art, such as story writing and poetry. Maybe you can find a [critical /creative] way to use it yourself.  

 

2 

Perhaps the most extraordinary part of my trip to Spain was when the city of Valencia seemed to catch fire during a loud smoky, and exciting party! This was during a spectacular festival known as Las Fallas, or "the fires.” Las Fallas is one of the most unique festivals in Spain. Though it started as a feast day for St. Joseph, it has become a wondertul five-day celebration that is very popular. Valencia is normally home to 1 mllion people, but during Las Fallas the population grows to 3 million! The festival involved creating and destroying ninots which are like puppets or dolls. Made out of cardboard, wood, plaster or 'papier-mache, the ninots depicted current events, featuring corrupt politicians and other Spanish celebrities. I was impressed at how lifelike they were. They had been made by local organizations. (some of them, to complete, taking, almost a year). Many ninots were very tall and thus needed cranes for transportation on the day of la planta (the rising). The ninots were put in place until la crema (the burning), when young men chopped holes in the ninots and stuffed them full of fireworks. At midnight, I joined a crowd of people outside. The streetlights were turned off. Then the ninots were set on fire, and a spectacular fireworks display began! Only one ninot, that was saved by popular vote, was not burned. It was taken to the local Museum of the Ninot to sit alongside ninot indultats (the pardoned puppets) of previous years. It was an incredible experience I'll never forget. Any tourist who wants a wild, exciting experience should try to attend! 

 

3 

A desert is an area where there is little rain and almost nothing grows. But there is also another kind of desert a food desert. This is an area where there are [few /little] affordable places for people to shop for food. Ironically, in America, these food deserts are often found in the places where [almost /most] of the nation's food is grown. To deal with this situation, a government-supported nonprofit supermarket was created. Called Fare&Square, it is located in Chester, a small city in Pennsylvania that [doesn't have/hadn't hada grocery store for more than 10 years. (1)Before Fare& Square opened, it was estimated that more than half of the city's families had to travel long distances to purchase food. (2) Now, however, all of the city's residents have easy access to the food they need. (3) The One Seed Chicago Project helps people living in the city by giving them seeds so they can start their own small vegetable gardens. (4)These seeds can be planted in yards, local community gardens or even windowsills. (5) By growing their own vegetables, people can eat fresh, healthy food without driving long distances to supermarkets. Although these two projects won't solve the problem of food deserts, they are the first step to assuring that all people can get healthy food, no matter where they live. 

 

4 

One day, Mr. Smith saw a young boy walking to school in old worn-out shoes. He was clearly in need of new ones, but Mr. Smith knew the boy's father was a proud man who would be offended and humiliated if his son were treated like a charity case. So Mr. Smith came up with a plan to provide the boy with shoes without upsetting his father. (A) When the boy answered them correctly, Mr. Smith said “Wonderful!" and gave the youngster two written messages. (B) He then asked the boy several easy questions that were very much within the youth's grasp. (C) During the morning recess, he called the boy into his office, saying he had to test him on his English proficiency. The first was for a local shoemaker, instructing him to give a good pair of shoes to the boy, for which Mr. Smith would pay. The second was for the boy's father, telling him about the "prize" won by his son. 

728x90
반응형
Comments